berminat untuk dapat duit??? sile kelik banner yg kiut ini

Thursday, December 16, 2010

Kak Limah oh! Kak Limah

ollaa.....

hehe...x taw ngape sehari dua ni tetibe jadik suke ngn words 'olla..' tuh,,hikhik!
baiklah, lebih elok sekiranya kita terus kpd cerita yg ingin disampaikan (sblm melalut ke lain)

setelah penat meNGANGKUNG di sunway piramid pd mggu lepas, hari ini kami (termasuk ana+tunang) telah berkeputusan untuk pegi melawat kak limah yg sakit tenat di bukit raja awl mlm td...

agak malang sedikit kerana hospital bukit raja (TGV) telah penuh sesak dgn pengunjung2 yg juga turut sama ingin melawat kak limah yg telah diberitakan menjadi arwah itu..huhuhu...
perasaan pada masa itu adalah sangat kuciwa kerana sejak bangun dari tidur siang hari tadi semangat adalah sangat berkobar-kobar untuk pegi melawat kak limah pada hari ini..

namun demikian perasaan kuciwa tersebut hanyalah sementara cuma kerana ana dengan ikhlas dan selambanya meminta en.rahmat sadik (tunang) membawa kami ke The Curve pula untuk melangsaikan hajat utama kami semua. (kami berdua sahaja sebenarnya.HAHA). maka, biasalah, en.rahmat hanya menurut sahaja kesemua permintaan (yg lebih berbentuk arahan.HAHA) tunangnya. (sayang binilah katakan...eh,tunang!)

setelah tiba di The Curve pada kira2 jam 9.10 minit mlm, kami terus menuju ke tingkat atas utk membeli tiket lawatan (tayangan). namun demikian, tayangan utk cerita HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH pd pukul 9.30 telah penuh, maka kami mengambil tiket pada pukul 11.45 mlm. So, tempoh selama lebih kurang 2 jam itu diisi dengan berjalan-jalan melihat barang di IKEA yg hanya seberang jalan berhadapan dengan The Curve itu. (alaa...tu sebenarnya memang agenda tersembunyi ana pun..konon nak gi survey utk yg ke-sepuluh kalinya meja makan yg dah di-usha2 sblm ni,,hampeh!).

slps mkn The Curve Meatball yg digembargemburkan sgt pemes oleh ana&mat tuh, kitorang pun memulakanlah operasi jalan-jalan melihat barang yg ada dlm Ikea tuh. sambil2 tgk tuh, capai gak ah 2,3 brg kperluan utk umh sewa baru nanti..ant.nya; jam dinding tiga ringgit, rak pinggan, berus jamban (eh, berus jamban pun nak masuk jgk ke? MESTILAH!) dan lain-lain..

si ana ngan mat lak tak abes2 berdebat samaada nak beli ke tak meja tu kali ni, yea la..sblm ni dah bape kali dtg IKEA ckp nak beli meja, nak beli meja, tapi tak beli2 jugak,, kali ni aku betegas suh dorang beli kali ni gak! hah, kau! padan muka! kena marah ngan aku. haha..tu la..betekak lagi dpn aku! hahaha...last2 ana ckp kat mat gini "beli je la..duit ada ni..."

alaa...sblm ni pun bkn tak de duit pun..saje je tanak beli lagi kan...ye lah, lain kali blh bagi alasan lagi..."nak beli meja la"....hahahahaha...ana..ana....mcm aku tak kenal pun..mat lagi la..da boleh baca satu-satu pun kerenah ko tu..daripada cara cakap, riak wajah, air muka, intonasi suara..sume2 lah...awl2 dia da tau maksud yg ko nak sampaikan kan,,yea lah, kata tunang............HAHAHAHAHA

okeylah...banyak lak melencong dari tajuk asal neh,,dipendekkan cite, lepas coping2 beli meja kat ikea tuh, kitorang trus gi tgk kak limah yg disenut2 tuh,,ermm...kalau nak komen overall citer dia tuh, aku mcm tak bape nak rasa best laa....tak dinafikan ada tyme2 yg part klakar tuh memang klakar gila nak mati pecah perot ah kitorang begelak sakan! tapi tyme yg lawak tu je la...kalau ikutkan keseluruhan jln cite tuh mcm yg aku ckp td la...ahh...susah la nk explain..korang pi lah tgk sndiri. kalau nak dibandingkan dgn ngangkung, pada aku ngangkung lagi mendapat tempat di hati...hahahaha...macam hape je aku nie...maksud aku, citer ngangkung lagi best r dari kak limah..ermm..ni pendapat aku sendiri ye...kalau korang tak setuju ke @ pandangan korang bertentangan dengan aku tu tepulang la..selera orang kan lain-lain...

okeylah,,tu je nak cerite...

semoga ketemu di lain masa, lain entry~~~
daaa......

2 comments:

  1. Jom pakat gelak kat hantukaklimah.blogspot.com komen dan menang DVD hantu kak limah balik rumah sekarang!

    ReplyDelete
  2. oooo ko sesuke hati ngutuk aku yek????
    x pe-----

    ReplyDelete